gymnasium | atheneum | havo | mavo | vmbo | ISK

Stichting Fioretti Teylingen

POBB

Logo POBB

Platform Onderwijs Beroepsleven Bollenstreek (POBB)

Dit is een platform waar de 3 O's (Overheid, Onderwijs en Ondernemers) elkaar kunnen ontmoeten en elkaar informeren over gemeenschappelijke thema's: de regionale arbeidsmarkt, het belang van stage en arbeidsoriëntatie.

Deelnemers aan dit platform zijn: de gemeente Hillegom, gemeente Lisse, Fioretti College, ROC Leiden, Nova College, Kamer van Koophandel Den Haag en Initiatief Rijk Hillegom.

Regionaal Platform Rijnstreek

Docent met leerling

De Rijnstreek is één van de regio's waar de onderwijsarbeidsmarkt binnen het voortgezet onderwijs uit balans is. Met tal van initiatieven zet het Regionaal Platform Rijnstreek zich sinds 2003 in om deze balans weer te herstellen en het kwantitatieve en kwalitatieve lerarentekort te verminderen. Bij het Regionaal Platform Rijnstreek zijn alle scholen voor VO uit de regio aangesloten, dus ook de Stichting Fioretti Teylingen.

ROS Rijnland

Docent voor de klas

De Stichting Fioretti Teylingen is deelnemer van ROS Rijnland.

De Regionale Opleidingsschool Rijnland (ROS) is een samenwerkingsverband van 6 scholen voor VO met ca. 16 vestigingen in de regio's Leiden en de Duin- en Bollenstreek. De ROS biedt studenten van de eerstegraads en tweedegraads lerarenopleidingen de gelegenheid hun stages te lopen op de deelnemende scholen.

Lees meer: ROS Rijnland